PDA

View Full Version : waterdamage on 3650

lyan
26-09-2004, 02:01 PM
Drained my 3650 in juice in my backpack.
Now i have dryid the pecies (battery, phone, mmc..)
and it doesnt start.

Nokiacare only way?

bradysarlo
26-09-2004, 02:11 PM
I TAKE NO RESPONSIBILITY FOR ANY DAMAGE DONE TO YOUR PHONE.
This method has worked for me twice...

Put the board in metho for about 10 mins... then scrub it with a toothbrush while dipping it in the metho... do this for 5-10 mins... then use a hairdrier on it until it is completly dry... let it cool down... and good luck. :)

Or take it to NokiaCare. ;-)

lyan
26-09-2004, 02:14 PM
I TAKE NO RESPONSIBILITY FOR ANY DAMAGE DONE TO YOUR PHONE.
This method has worked for me twice...

Put the board in metho for about 10 mins... then scrub it with a toothbrush while dipping it in the metho... do this for 5-10 mins... then use a hairdrier on it until it is completly dry... let it cool down... and good luck. :)

Or take it to NokiaCare. ;-)

put he board in to mentho?
u mean take out the battery and put it in something?
plx, im not good at english, im a swed.

Sony_Ericsson
26-09-2004, 03:54 PM
put he board in to mentho?
u mean take out the battery and put it in something?
plx, im not good at english, im a swed.

Hej! Metho är sprit tror jag, typ T-sprit. Han menar man ska ta ut "moderkortet" och lägga det i sprit. Samtidigt ska man skrubba det med en tandborste. Sen ska man torka det med en hårtork, tills det är helt torrt. Eller ta den till ett Nokia service-center.

Jag rekommenderar dock att du ska ta den till affären där du köpte den först, om du har garanti kvar. Nämn inget om vad som hänt med den. Säg bara att den inte funkar. Annars kan du prova att köpa ett nytt batteri. Det kostar 199 kr på Claes Ohlsson. Testa om det hjälper, om inte så lämna tillbaks det.

lyan
26-09-2004, 08:28 PM
Hej! Metho är sprit tror jag, typ T-sprit. Han menar man ska ta ut "moderkortet" och lägga det i sprit. Samtidigt ska man skrubba det med en tandborste. Sen ska man torka det med en hårtork, tills det är helt torrt. Eller ta den till ett Nokia service-center.

Jag rekommenderar dock att du ska ta den till affären där du köpte den först, om du har garanti kvar. Nämn inget om vad som hänt med den. Säg bara att den inte funkar. Annars kan du prova att köpa ett nytt batteri. Det kostar 199 kr på Claes Ohlsson. Testa om det hjälper, om inte så lämna tillbaks det.

köpte den ju begegnad, så jag har ingen garanti.
men hur plockar man ut moderkortet då??

Sony_Ericsson
26-09-2004, 09:04 PM
köpte den ju begegnad, så jag har ingen garanti.
men hur plockar man ut moderkortet då??

Vet inte tyvärr, men leta här på forumet. Annars kan det kanske va batteriet som pajat. Det är ju ganska billigt att köpa och prova. Lycka till ivarje fall!

PS. Jag hittar ingen guide nånstans hur man tar isär en 3650. Fråga här på forumet, nån vet säkert. Men jag tror man tar av skalet som vanligt och lossar några skruver. Till detta behöver man en Torx-skruvmejsel.
Sen att lägga den i sprit låter lite överdrivet enligt mig. Detkanske räcker att ta itu den och låta den torka ordentligt.

PS2. To moderators: Sorry for writing in Swedish. I hope it's ok this time.

bradysarlo
27-09-2004, 09:18 AM
Hope you figured it out. :P

tzeonn
27-09-2004, 10:51 AM
hi

pls post in eng TOO, else i will delete the posts.